[Versión bilingüe]

Thelma

OK, then listen; let’s not get caught.

Louise

What are you talkin’ about?

Thelma

Let’s keep goin’!

Louise

What d’you mean?

Thelma

Go.

[Thelma nods ahead of them]

Louise

You sure?

Thelma

Yeah. Hit it.

The emblematic end of the film “Thelma and Louise,” directed by Ridley Scott (1991), which I have abstained from attaching a video link thinking about those who have not yet seen it, did unfold numerous interpretations around the possible feminist reading that entails the production. To put ourselves in a context, and without falling into unwelcome spoilers, “Thelma and Louise” redefines gender roles to give rise to a new perspective of women on the big screen. The escape of this two friends from an unjust world points to the struggle to claim their own identity, and that of a collective. The reason I want to highlight the last words of the protagonists is the need to share the message they express. The two women, despite adversity, make the decision to continue fighting, and to do it together. With this, I wish to emphasize the determination to continue believing and acting for the cause of social equality, and to do so in a united way, as an important reflection in order to make this a more just world, and therefore, a better one.

Marta.


Thelma

Oye Louise, no nos dejemos coger.

Louise

¿Qué quieres decir con eso?

Thelma

Sigamos adelante

Louise

Pero, ¿qué dices?

Thelma

Vamos

[Thelma inclina su cabeza hacia delante]

Louise

¿Estás segura?

Thelma

Sí, sí.

El emblemático final de la película “Thelma y Louise”, dirigida por Ridley Scott (1991), y el cual me he abstenido de adjuntar mediante un enlace de vídeo pensando en aquellos que aún no la han visto, desplegó, en su momento, numerosas interpretaciones en torno a la posible lectura feminista que la producción entraña. Para ponernos sobre un contexto, y sin caer en inoportunos spoilers, “Thelma y Louise” redefine los roles de género para dar lugar a una nueva perspectiva de la mujer en la gran pantalla. La huida de estas dos amigas de un mundo injusto señala la lucha por reivindicar la identidad propia, y la de un colectivo. La razón por la que quiero destacar las últimas palabras de las protagonistas es por la necesidad de compartir el mensaje que expresan. La dos mujeres, a pesar de las adversidades, toman la decisión de seguir luchando, y de hacerlo juntas. Con esto, deseo remarcar la determinación de continuar creyendo y actuando por la causa de igualdad social, y hacerlo de manera unida, como una importante reflexión en vistas a hacer de este, un mundo más justo, y por tanto, mejor.

Marta.

Advertisements

One thought on “Let’s keep going

  1. Efectivamente Thelma y Louise, fue una película emblemática que removió conciencias y sorprendió por la contundencia y verosimilitud de sus personajes femeninos. Además de ser un peluliar road movie por el cambio de roles. Ellas, las protagonistas, ellas las que deciden y luchan por una vida mejor o diferente, que no es poco. Pero el final se puede interpretar de muchas maneras, como liberación como huída hacia adelante, quizás. Lo único cierto es que no podía tener otro final.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s